woensdag 10 september 2008

ding 7


Vandaag vol goede moed begonnen met het ontdekken van flickr.
Geoefend met findr.
Eerst zoals aangegeven werd jaguar ingetypt. En ja hoor heeeeeeel veel foto's van jaguar's.
Daarna golf ingetypt, wist ff niks anders en onze auto is een golf dus.............
Staan inderdaad een paar foto's op van auto's maar ook van golven (in de zee hihi).
Daarnas blackmore ingetypt. Waarom blackmore? Zoals jullie kunnen lezen in mijn profiel
ben ik helemaal gek van de muziek van Blackmore's Night. Mede door toedoen van mijn man vind ik het steeds mooier worden. Onze openingsdans tijdens onze bruiloft was ook op een nummer van Blackmore's Night (wish you were here).

Hij gaf dus aan dat er geen tags waren maar hopla ineens toch foto's.
Aangeklikt en toen kwam er dus een foto de gemaakt is tijdens een concert.

Die heb ik nu hieronder (ahum dat dacht ik) maar zie alleen tekst............. en zie alleen de foto als ik erop klik......

Weet iemand wat ik verkeerd doe?



2 opmerkingen:

Hetty Odenthal zei

Laat het effe morgen zien, wie weet komen we er saampjes uit!

23yourmind zei

Hoi Ria, Leuk om te zien dat je zo enthousiast aan de slag bent met Flickr. Meende altijd dat Wish you were here van Pink Floyd was...
Voor wat betreft je vraag heb ik het zelf even geprobeerd op mijn testweblog.
Het lijkt ingewikkeld, maar je gaat als volgt te werk: In Flickr kies je terwijl je op de gewenste foto staat op de knop: Blog This --> staat boven de foto.

Op dat moment komt er waarschijnlijk een melding dat je nog geen weblog hebt toegewezen en verwijst hij je door naar Google om 'grand access' te geven. Je klikt dus op die knop (volgens mij de knop log in op je Google account)
Als je ingelogd bent (dus met je Gmail inlognaam en wachtwoord) vraagt hij om Blogger toestemming te geven tot de Flickr foto's. ALs je toestemming hebt gegeven, kun je in feite al foto's gaan sturen rechtstreeks vanaf je FLickr-account. Er wordt je eerst ook nog de mogelijkheid geboden een bepaald template (lees opmaak) te kiezen op welke wijze de foto's in je weblog worden geplaatst (Dus met een omloop, links, rechts, zwevend, enz). Vervolgens ga je weer naar je Flickr account, en elke keer als je op de knop 'Blog this' klikt, kun je (eventueel met een begeleidende tekst) je foto's uploaden. Ik hoop dat het je lukt, anders vraag maar raak.
groetjes Stefan