maandag 13 oktober 2008

ding 21



Nou, dit was heel veel zoeken en lezen hoor.
Ikzelf had nog nooit gehoord van aquabrowser. Misschien stom maar weet eigenlijk
ook niet of wij dat bij de bibliotheek hebben. Woensdag toch maar even vragen.

Ik ben naar de catalogus van de OBA gegaan om de site te bekijken en een account te maken. Dat was best moeilijk. Moeilijk te vinden. Toen maar via zoeken -account aanmaken- aangeklikt en toen bij my discoveries een account gemaakt. hehe weer gelukt. rss feeds gemaakt.






Daarna naar WorldCat gegaan. Dat was makkelijker hihi. Ook account aangemaakt en een paar persoonlijke lijsten gemaakt.
Op deze site kon ik heel veel vinden en was heel interessant. bijv......




Blackmore's Night is het project waarin gitarist Ritchie Blackmore eindelijk de muziek kon maken waar hij werkelijk door werd geïnspireerd: de stokoude muziek uit de renaissance. Daarvoor, in de jaren zeventig en tachtig, was hij wereldberoemd geworden in hardrockbands als Deep Purple en Rainbow. Blackmore's Night bestaat naast Blackmore uit de blonde zangeres Candice Night, een voormalig medewerkster van een radiostation. Samen schrijven ze middeleeuwse melodieën die door een groep muzikanten in klederdracht worden uitgevoerd met veelal akoestische instrumenten. Met name in Duitsland vindt de groep veel respons en daar is het leeuwendeel van deze dvd opgenomen. Het live concert vindt plaats in een heus middeleeuws kasteel en is vanuit diverse hoeken te bekijken. Verder zijn er op deze dubbel-dvd meerdere documentairegedeeltes waarin o.a. dieper wordt ingegaan op het ontstaan van de groep en de relatie tussen Blackmore en Night. Met daarnaast clips, televisieoptredens, kijkjes achter de schermen, animatiefilms en biografieën kunnen we gerust spreken van het definitieve Blackmore's Night document. (MS)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Ria,

Wat een eindspurt. Volgens mij kom je deze week al klaar met de cursus 23 dingen.
Ik zit op de bieb en heb nu pauze. Misschien begin ik morgen met ding 13 als ik er tijd voor heb.

Groetjes Ans

23yourmind zei

Zo Ria, je bent echt supersnel zeg! Moet ik de organisatie vast vragen of ze nog een paar extra dingen voor je in elkaar willen zetten. Je hebt er ook echt plezier in! Leuk!