woensdag 1 oktober 2008

Kinderboekenweek


Vandaag is de kinderboekenweek begonnen in Wierden en Enter.
Vond het wel leuk om een stukje daarover te plaatsen
om te kijken of dat lukt.

Kinderen gaan op Rijmreis
WIERDEN/ENTER - De bibliotheken in Wierden en Enter doen mee aan het project Rijmreis. Daarbij maken kinderen in het kader van de kinderboekenweek kennis met gedichten.

Rijmreis is een gedichtenwedstrijd waarbij kinderen via internet op zoek moeten naar vijf gedichten die in zowel Wierden als Enter verstopt zijn. Die gedichten zijn vanaf 1 oktober verstopt. Kinderen kunnen de gedichten opsporen en zelf weer verstoppen en via de website weer aanwijzingen geven. Ook is er een zogenoemd 'gouden gedicht'. De vinder daarvan wint een prijs. Het idee voor Rijmreis is gebaseerd op bookcrossing waarbij mensen overal boeken verstoppen om via internet de reis van die boeken te volgen. De provinciale aftrap voor het nieuwe project wordt dinsdag gegeven in de bibliotheek in Wierden door miss Overijssel, Maaike Heethaar en kinderen van de Wierdense Mariaschool. In totaal doen tien Overijsselse bibliotheken mee aan het nieuwe initiatief.

8 opmerkingen:

23yourmind zei

Hoi Ria, Heb je dit filmpjeal gezien?

Unknown zei

Hai Ria,

Leuk stukje heb je geschreven over de kinderboekenweek. Heb via gmail in google docs je rooster gewijzigd.
Is dit op je gmail binnengekomen, Ik ben dus nog niet zo veren weet niet zeker of ik het goed heb gedaan.

Groetjes Ans

koetje zei

Hai Stefan,

Filmpje had ik inderdaad al gezien. Geinig he.

Het is mij trouwens gelukt om filmpjes en plaatjes op mijn blog te zetten. Was ff denken en proberen maar is gelukt.

Fijne avond
Groetjes Ria

koetje zei

Nog even een vraagje Stefan,

Als ik reageer op een reactie is het dan normaal dat die bij mijn reacties komen?

Ik heb het al op 2 manieren geprobeert maar kom steeds hier weer uit.

bye bye

23yourmind zei

Ha Ria, op jouw vraag. Is inderdaad zo dat hij alle reacties standaard bij elkaar zet. Als je in je reactie een vinkje zet bij "Stuur vervolgreacties naar ...@gmail.com" dan wordt de reactie juist naar dat mailadres gestuurd.
groetjes Stefan

koetje zei

oke, bedankt voor de informatie.

Alvast een fijn weekend
roetjes Ria

Hetty Odenthal zei

Tja, een reactie van mij kan natuurlijk niet ontbreken.
Leuk gedaan allemaal!

Mijn complimenten dat het gelukt is met het filmpje. Super de super!

Van je collega!

Unknown zei

Hai Ria,

Zo moet het

Groetjes Ans